Laser Laser Blue laser The after party

contact@the-afterparty.nl

Translation

contact@the-afterparty.nl

Geniet van 't leven

Enjoy

 
Het is duidelijk dat we zijn gemaakt om van het leven te genieten. Riches of natureRiches of natureWaarom zouden we anders, over het algemeen, zijn toegerust met zulke geweldige zintuigen? We kunnen horen waardoor we in staat zijn om met elkaar te communiceren en om te genieten van zaken zoals muziek, van een goede bassline tot heerlijke melodieën. Of wat dacht je van de gave om te kunnen zien? Om alles in kleur te zien en om te kunnen genieten van de rijkdom van de natuur.
 
En primaire behoeften in het leven, zoals eten en drinken, zijn een stuk leuker om te doen omdat we kunnen proeven. Dat is ook de reden dat we (goed) eten en koken kunnen waarderen. Daarnaast hebben we ook nog eens de mogelijkheid om te ruiken en om te voelen. En via de wonderlijke verbinding tussen ons lichaam en onze ziel voeden deze zintuigen onze emoties en gedachten.

Toch vinden we geen ware voldoening als we alleen maar voor onszelf leven en als ons enige doel is om te genieten. De uitdrukking 'caring is sharing' komt in gedachten, als wij een leven van betekenis willen hebben dan moeten we ook delen. Het is zoals Jezus ooit eens zei: "heb je naaste lief zoals jezelf." Natuurlijk kun je tijd en geld gebruiken voor jezelf, dat is prima, maar het is goed om ook te denken aan de mensen die het veel minder hebben. OtherMisschien kun je beginnen met het sponsoren van een kind of iemand opzoeken die eenzaam is. Niemand kan iedereen helpen, maar zou het niet geweldig zijn als je tenminste één iemand hebt kunnen helpen om een beter leven te krijgen? En wat als de rollen omgedraaid zouden zijn, zou je dan niet dankbaar zijn als er iemand was die naar jou uitreikt? Er zijn maar weinig dingen die zo'n geweldige vervulling geven als het gevoel hebben van betekenis te kunnen zijn voor anderen.

Trouwens Jezus gaf niet alleen opdracht om van anderen te houden zoals je van jezelf houdt, maar zoals hij ons lief heeft (Johannes hoofdstuk 13 vers 34). Er is geen twijfel dat hij de meest invloedrijke persoon is uit de hele menselijke geschiedenis. We kunnen meer over hem en zijn leven leren door de evangeliën van Matteüs, Marcus, Lucas en Johannes te lezen en bestuderen. Dat zijn de eerste vier boeken uit het nieuwe testament in de Bijbel. Nou was Jezus niet alleen mens, maar ook God de Zoon. Je zou kunnen zeggen God als mens. Dus als de schepper van het leven, wist, en weet hij nog steeds, hoe je het maximale uit het leven kunt halen!

Broken relationBroken relationDe reden dat hij binnen zijn eigen schepping kwam, was niet speciaal om van het leven te genieten, maar om te herstellen wat wij waren kwijtgeraakt: een goede relatie met God de Vader. Deze relatie was verbroken doordat wij ontrouw en ongehoorzaam naar God waren, niet bereid om naar hem te luisteren en zijn wil te doen (dit is wat de Bijbel "zonde" noemt). Hierdoor werden we afgesneden van de bron van het leven en goedheid en in plaats daarvan deden dood en kwaad hun intrede in deze wereld en in onze levens. Dit is niet Gods wil, daarom kwam hij naar ons, zoals het bekende vers 16 uit Johannes zo mooi verwoord: Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. God geeft zoveel om ons, dat hij bereid was om alles met ons te delen.

Kijk verder voor meer over de afterparty. Check 'ga dieper' voor meer informatie over specifieke onderwerpen (zoals: Jezus, God, zonde, de Bijbel etc.)