Laser Laser Blue laser The after party

contact@the-afterparty.nl

Translation

contact@the-afterparty.nl

Jij bent uitgenodigd

Enjoy

 
red-rockred-rockHet feest op aarde is bedorven, maar er is goed nieuws. God is bezig met het organiseren van een afterparty die zijn weerga niet kent en jij bent uitgenodigd! Hij zal een nieuwe hemel en aarde maken waar zijn koninkrijk zal zijn, een perfecte wereld en leven die niet ongedaan gemaakt kunnen worden. lakelakeEen plaats en bestaan zonder problemen, kwaad, zorgen, verdriet, leegheid en andere negatieve zaken. In plaats daarvan zullen we het leven leiden dat God altijd al voor ons in gedachten had, met eeuwige vreugde, plezier en goedheid. Het zal onze beste verwachtingen ver overtreffen. We kunnen dit idee nu niet volledig begrijpen, ook omdat we alleen maar ervaringen hebben met een gebroken wereld. Misschien kunnen we het nog niet 'zien', maar we kunnen wel geloven.

We kunnen God vertrouwen, maar gewoonlijk moet vertrouwen (geloof) groeien. En ons vertrouwen en geloof in God kunnen groeien als wij hem beter leren kennen. God wil een relatie met ons en daartoe heeft hij zich aan ons bekendgemaakt. Hij 'spreekt' op verschillende manieren, één daarvan is via de schepping. Als je aandacht besteedt aan de wonderen van de natuur en alle levende wezens zoals de dieren en de mensen, dan kun je duidelijk ingenieus ontwerp waarnemen. Natuurlijk maakt God zich ook bekend via de Bijbel, maar kijken we naar Jezus dan krijgen we het beste beeld van hem. Jezus is God die de vorm van een mens aannam. Omdat het probleem door mensen is veroorzaakt moet het ook hersteld worden door een mens.

Wanneer we het leven en de persoon van Jezus Christus bekijken en bestuderen, ontdekken we hoe God is. Wat hij wil, waar hij achter staat en wat tegen zijn wil is. Jezus gebruikte verhalen en symbolen om het hart (de wil) van God de Vader te laten zien. Zoals de gelijkenis van het verloren schaap dat beschreven staat in Matteüs hoofdstuk 18 in de verzen 12-14. Van de grote kudde is er één schaap dat wegloopt en verdwaald, maar de herder (God) gaf het niet op en ging eropuit om het te zoeken en veilig bij hem terug te brengen. Dit verhaal laat ons zien dat God geïnteresseerd is in het individu, wat betekent dat hij geeft om jou. Je bent opgemerkt, je bent gewild, je bent geliefd en je leven doet ertoe. Dit is hoe God over je denkt en hij is de hoogste autoriteit!

God wil niet dat je verloren gaat, hij wil je redden. Kijk naar deze verklaring uit de eerste brief aan Timoteüs in hoofdstuk 2 de verzen 3-4: "Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, die wil dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen." Jezus deed alles wat nodig was om ons te kunnen redden. Hij was zonder zonde en vrijwillig nam hij onze zonde op zich en betaalde daar de prijs voor. De straf op de zonde is de dood, niet alleen dat van het lichaam, maar ook een geestelijke dood. Afgesneden te zijn van God (de Vader), dat leidde tot de komst van het kwaad en alle ellende. Dat is waarom God de Zoon op het einde door de Vader werd verlaten toen hij stierf aan het kruis. Echter nadat hij zijn missie had volbracht wekte de Vader hem weer tot leven. Met de zonde is afgerekend en de dood is overwonnen. En Jezus werd de (enige) weg terug naar God.

En nu is het aan ons. God deed wat hij kon (en wat wij niet konden doen), en door Jezus biedt hij ons genade en verlossing. God wil jou in zijn koninkrijk, jij bent uitgenodigd voor zijn afterparty na dit leven. Het beste moet nog komen! UitnodigingUitnodigingMaar zoals met alle uitnodigingen heb je er niets aan als je deze niet persoonlijk accepteert. We kunnen ons ticket naar Gods heerlijkheid en een glorieus leven ontvangen als wij ervoor kiezen Jezus aan te nemen als onze Verlosser en Heer. Dit betekent dat we geloven dat hij de Zoon van God is en dat hij alleen deed wat niemand anders kon, de relatie tussen God en ons herstellen. En dat we bereid zijn om hem te vertrouwen, volgen en gehoorzamen.
 
Gehoorzamen klinkt vaak niet erg aantrekkelijk, echter wordt het heel wat makkelijker als iemand het beste voor je wilt (en ook weet wat het beste is). En de prijs die Jezus bereid was om te betalen voor ons, verzekert ons ervan dat we God in alles kunnen vertrouwen. Hij wil het beste voor ons en hij wil dat wij genieten van het leven, want zo heeft hij ons ook gemaakt. Maar niet alles dat er volgens ons leuk of goed uitziet, is het ook daadwerkelijk. God overziet alles, onze keuzes en de gevolgen. Daarom gaf hij ons regels om te volgen, niet om ons te frustreren of om het ons moeilijk te maken, maar om ons te beschermen. Dit zijn grenzen van liefde, zoals een ouder die zijn kind waarschuwt zodat deze zich niet zal branden aan iets heets. En bij God is er ruimte genoeg om vele leuke dingen te doen, op een veilige manier zodat wij en anderen niet beschadigd raken.
 
Als je Gods uitnodiging wilt accepteren, dan kun je een eenvoudig maar oprecht gebed bidden. Een gebed is eigenlijk praten met God. Hij is almachtig, hij hoort je dus je kunt je gewoon naar hem uitspreken. Vertel hem dat je hem beter wilt leren kennen, erken je verkeerde gedrag, vraag hem je te vergeven en je de rest van je leven te leiden. Onthoudt dat het een levensveranderende beslissing is, het is dan ook verstandig om een lokale kerk te vinden waar ze je verder kunnen helpen om te groeien in je geloof. Natuurlijk willen wij als we dat kunnen je hier ook bij helpen, voel je dus vrij om contact met ons op te nemen. Bekijk ook 'ga verder' voor meer informatie hierover.
 
Check 'ga dieper' voor meer informatie over specifieke onderwerpen (zoals: de geestelijke dood, geloof, schepping).