Laser Laser Blue laser The after party

contact@the-afterparty.nl

Translation

contact@the-afterparty.nl

Ga verder

Ga verder

 
Misschien ben je erachter gekomen dat je leven ertoe doet. Je bent gemaakt en geliefd door God en hij heeft een doel met jouw leven. Hij wil een goede relatie met je hebben en voor je zorgen. Jezus bracht ons verlossing, de mogelijkheid om met God verzoend te raken en daardoor toegang te krijgen tot Gods heerlijke en eeuwige koninkrijk. Geloof je dit en ben je bereid om Jezus te vertrouwen en volgen door te leven naar zijn wil? Gefeliciteerd als je deze keuze (hebt ge)maakt, om 'ja' te zeggen tegen God! De Bijbel noemt dit 'wedergeboorte' en dit is als een geestelijke hergeboorte. Je bent nu een christen, een volgeling van Jezus Christus en je wordt nu gezien als een 'kind' van God (Johannes 1 vers 12) die zijn koninkrijk kan beërven.

Het is geweldig om te weten dat je leven betekenis heeft en dat er een doel is om voor te leven. De beslissing om Jezus te vertrouwen en te volgen is de beste die je ooit kon maken, want dit kan er uiteindelijk toe leiden dat je in Gods koninkrijk komt. Maar we zijn er nog niet, deze beslissing is pas het begin van de weg die daar naartoe leidt. Het is een weg van geloof, van liefde, van toewijding aan God, maar ook van zijn goedheid en genade naar ons toe. Kijk, wij konden het nooit verdienen of afdwingen om bij God te kunnen zijn, dat is iets dat hij alleen mogelijk heeft gemaakt. Maar in een relatie moet het van beide kanten komen, daarom verwacht Jezus dat wij hem in gehoorzaamheid volgen. Hij heeft al voorzien in een oplossing voor onze tekortkomingen, nu wil hij ons helpen door de Heilige Geest, de Bijbel en de kerk om heel de weg te gaan!

Vanaf hier moeten we verder gaan groeien in ons geloof, dit betekent dat we een beter begrip van God en zijn wil krijgen door de Bijbel en het leven van Jezus te bestuderen. De Heilige Geest en de kerk komen ons hierbij te hulp. Iedere wedergeboren christen ontvangt de Heilige Geest, hij helpt en leidt ons om in geloof te wandelen en om een sterkere relatie op te bouwen met God de Vader. Ook kunnen we veel leren van medegelovigen die al belangrijke lessen hebben geleerd en die ons kunnen bemoedigen. De taak van de kerk is niet alleen om het geweldige nieuws over Jezus aan alle mensen bekend te maken, maar ook om degenen die tot geloof komen verder toe te rusten. Dus nadat je tot geloof bent gekomen en Jezus aannam als je Heer en Verlosser, is het belangrijk om op zoek te gaan naar een lokale kerk waar je je bij kunt aansluiten. Het is goed om meer te leren over bidden, om samen onderlinge relaties op te bouwen en samen de Bijbel te bestuderen.

Er zijn vele getrouwe, nooit perfecte, christenen die zijn toegerust om te onderwijzen en te leiden, om jou te helpen om meer te leren. Of mensen die zorg dragen en je kunnen ondersteunen om dingen in je leven te veranderen, en je te bemoedigen om vol te houden ook in moeilijke tijden. Lokale kerkhLokale kerk Jezus heeft nooit beloofd dat alles goed en makkelijk zou worden in dit huidige leven zodra je hem gaat volgen. Maar als we volhouden tot onze laatste dag op deze aarde dan zullen wij al zijn geweldige beloften voor eeuwig ontvangen. Zorg er dus voor dat je in contact komt met de kerk, maar wees altijd kritisch, en neem nooit zomaar een onderwijzing of leraar aan, maar toets zelf of het in lijn is met wat de Bijbel leert. En ook of dit in overeenstemming is met het leven en onderwijs van Jezus dat hij met ons deelde, want hij is het perfecte beeld van God. Wijs alles af dat niet in lijn is met Jezus voorbeeld of met de Bijbel. Als we dat kunnen, dan willen we je graag helpen om meer over God te leren (bekijk bijvoorbeeld ook 'ga dieper'), en zo mogelijk om een goede lokale kerk te vinden.

Sla af naar de hemel cover We kunnen absoluut aanbevelen om het onderwijs van Bayless Conley te volgen, dat ook beschikbaar is via Youtube. Op deze manier kun je eenvoudig, duidelijk en betrouwbaar onderwijs krijgen over Gods Woord (de Bijbel). We houden van je, maar belangrijker nog: God houdt van je! Jezus kwam om je terug bij hem te brengen, ga op zijn uitnodiging in en geniet van het leven tijdens Gods AFTERparty!
 
Daarnaast is er ook een interessant boek verschenen "Sla af naar de hemel", dat geschreven is door Paul Meijerink. Het is een kort boek dat helder tot de kern komt van verschillende belangrijke zaken. Zoals het doel van het leven, de vraag of er een hiernamaals is en wat de mogelijke uitkomsten zijn. Je kunt het bestellen via de site boekenbestellen.nl